RAMOWY ROZKŁAD DNIA- GRUPY MŁODSZE
06:00- 08:00 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci. |
08:00 – 08:20 |
Zabawy integrujące grupę, zabawy ze śpiewem. Czynności organizacyjne, ćwiczenia poranne. |
08:20 – 08:30 |
Czynności porządkowe, samoobsługowe i higieniczne. Przygotowanie do śniadania. |
08:30 – 09:00 |
Śniadanie |
09:00 – 10:00 |
Zajęcia dydaktyczne, realizowane według programu wychowania przedszkolnego zgodne z podstawą programową. |
10:00 – 10.45 |
Wyjście na spacer lub ogród przedszkolny – w zależności od pogody zabawy dowolne w sali, oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację, Słuchanie bajek. |
11:00- 11:15 |
Przygotowanie do obiadu. Czynności samoobsługowe i higieniczne. |
11:15 – 11:45 |
Obiad |
11:45 – 13.30 |
Odpoczynek poobiedni- leżakowanie |
13:30 – 13:45 |
Czynności porządkowe, higieniczne. Przygotowanie do podwieczorku. |
13:45- 14:00 |
Podwieczorek |
14:00 – 17:00 |
Praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensacyjnym i wychowawczym; zabawy wg inicjatywy dzieci, w kącikach tematycznych; prace porządkowe; rozchodzenie się dzieci. |
RAMOWY PLAN DNIA- GRUPY STRASZE
06:00- 7:30 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci. |
07:30 – 08:20 |
Zabawy indywidualne i w grupach. Zajęcia ogólno- rozwojowe (rozwijające percepcję, wzrokową, słuchową, grafomotorykę ). Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawy integrujące grupę, zabawy ze śpiewem. Ćwiczenia poranne. |
08:20 – 08:30 |
Czynności porządkowe, samoobsługowe i higieniczne. Przygotowanie do śniadania. |
08:30 – 09:00 |
Śniadanie |
09:00 – 11:00 |
Zajęcia dydaktyczne, realizowane według programu wychowania przedszkolnego zgodne z podstawą programową. |
11:00- 11:15 |
Przygotowanie do obiadu. Czynności samoobsługowe i higieniczne. |
11:15 – 11:30 |
Obiad |
11:30– 12.00 |
Odpoczynek poobiedni- słuchanie bajek, muzyki relaksacyjnej |
12.00- 13.30 |
Zabawy dowolne, tematyczne w zależności od pogody w sali lub na ogródku przedszkolnym, spacery , gry terenowe. Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych. Wspieranie rozwoju dziecka poprzez zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe itp. zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy kołowe, rysowanie. |
13:30 – 13:45 |
Czynności porządkowe, higieniczne. Przygotowanie do podwieczorku. |
13:45- 14:00 |
Podwieczorek |
14:00 – 17:00 |
Praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensacyjnym i wychowawczym; zabawy wg inicjatywy dzieci, w kącikach tematycznych; prace porządkowe; rozchodzenie się dzieci. |