RAMOWY ROZKŁAD DNIA- GRUPY MŁODSZE 

06:00-             08:00

Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci.

08:00 –             08:20

Zabawy integrujące grupę, zabawy ze śpiewem. Czynności organizacyjne, ćwiczenia poranne.

08:20 –            08:30

Czynności porządkowe, samoobsługowe i higieniczne. Przygotowanie do śniadania.

08:30 –           09:00

Śniadanie

09:00 –           10:00

Zajęcia dydaktyczne, realizowane według programu wychowania przedszkolnego zgodne z podstawą programową.

10:00 –            10.45

Wyjście na spacer lub ogród przedszkolny – w zależności od pogody zabawy dowolne w sali, oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację, Słuchanie bajek.

11:00-             11:15

Przygotowanie do obiadu. Czynności samoobsługowe i higieniczne.

11:15 –            11:45

Obiad

11:45 –              13.30

Odpoczynek poobiedni- leżakowanie

13:30 –             13:45

Czynności porządkowe, higieniczne. Przygotowanie do podwieczorku.

13:45-             14:00

Podwieczorek

14:00 –             17:00

Praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensacyjnym i wychowawczym; zabawy wg inicjatywy dzieci, w kącikach tematycznych; prace porządkowe; rozchodzenie się dzieci.

 

RAMOWY PLAN DNIA- GRUPY STRASZE 

06:00-             7:30

Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci.

07:30 –             08:20

Zabawy indywidualne i w grupach. Zajęcia ogólno- rozwojowe (rozwijające percepcję, wzrokową, słuchową, grafomotorykę ). Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawy integrujące grupę, zabawy ze śpiewem. Ćwiczenia poranne.

08:20 –            08:30

Czynności porządkowe, samoobsługowe i higieniczne. Przygotowanie do śniadania.

08:30 –           09:00

Śniadanie

09:00 –           11:00

Zajęcia dydaktyczne, realizowane według programu wychowania przedszkolnego zgodne z podstawą programową.

11:00-             11:15

Przygotowanie do obiadu. Czynności samoobsługowe i higieniczne.

11:15 –            11:30

Obiad

11:30–              12.00

Odpoczynek poobiedni-  słuchanie bajek, muzyki relaksacyjnej

12.00-                13.30

Zabawy dowolne, tematyczne w zależności od pogody w sali lub na ogródku przedszkolnym, spacery , gry terenowe. Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych. Wspieranie rozwoju dziecka poprzez zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe itp. zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy kołowe, rysowanie.

13:30 –             13:45

Czynności porządkowe, higieniczne. Przygotowanie do podwieczorku.

13:45-             14:00

Podwieczorek

14:00 –             17:00

Praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensacyjnym i wychowawczym; zabawy wg inicjatywy dzieci, w kącikach tematycznych; prace porządkowe; rozchodzenie się dzieci.